Monday, April 07, 2008

Eerste indrukken (NL)

Toch een keertje terug in het Nederlands voor de insiders. Beetje makkelijker te schrijven en bovendien god weet wie dat allemaal nog leest... mensen van mijn klas misschien... Het was een druk weekend geweest en veel nieuwe mensen leren kennen. Maar het blijft bij 'eerste keer' leren kennen. De meesten zitten allemaal op een andere universiteit in de buurt en zijn uitwisselingsstudenten. Ik moet dringend mijn blog eens updaten vanaf donderdag. Ondertussen weer andere delen van Seoul gezien. De laatste dagen is het prachtig weer hier. Het is net zomer, ik loop soms met korte mouwen rond, maar zoals gewoonlijk dragen meeste Koreanan of Aziaten lange mouwen en bedekken ze hun gezicht om toch maar wit te blijven....

Net terug van mijn eerste ochtendles. Kan nog niet echt zeggen wat ik ervan moet vinden, ik wacht een beetje af. Het resultaat van de plaatsingstest ben ik pas zaterdag teweten gekomen, ik zit niet in level 2, maar ook niet in level 1. Level 1 is te makkelijk en level 2 te moeilijk. Dus zit ik in een intermediate klas 1.5 en het resultaat is dat we richting 2.5 gaan. Gek he?
De leerkrachten vallen goed mee. De leerkracht voor de eerste twee uren is midden tot eind 20 denk ik en geeft grammatica en schrijven. De leerkracht voor de laatste twee uren is ook van die leeftijd en begeleidt vooral het luisteren en spreken. Deze laatste is meer een spring in het veld en krijgt de klas goed mee met haar zonnig karakter en enthousiasme. Beiden zijn vrouwen en beiden zijn best wel mooi, vooral de laatste is heel schattig en energiek.
Ik dacht eerst dat we met minder leerlingen in een klas gingen zitten, maar ik was mis. Qua nationaliteit zitten we met 12 mensen in een klas, waarvan de helft Japanners, de andere helft Chinezen uit China, ik en nog een jonge kerel uit Oekraïne. Misschien moet ik niet afgaan op eerste indrukken, maar ik vind die kerel net een beetje te arrogant op eerste indruk. Bweeek. Mijn maag keert om van arrogante mensen.
Qua geslacht 2 mannen en 12 vrouwen. Qua leeftijd allemaal begin 20 en student, ik 30 en nog een oudere Japanse vrouw die ergens eind van haar 50 zit. Blij dat er ook een oudere vrouw bij is. Zij is leerkracht Engels en heeft twee zonen van ongeveer mijn leeftijd.
De jonge Chinese meisjes kwetteren nogal veel tijdens de les wat me eigenlijk best wel stoort, omdat ik gewoon wil opletten. De Japanse meisjes daarentegen zijn heel rustig en aandachtig. De meeste meisjes vinden de aanwezigheid van de jonge rebelse gast wiens identiteit ik niet nog eens ga vernoemen, wie weet dat hij ooit mijn blog doorbladert en zijn 'thuisland' en 'arrogant' leest... enfin, de meeste meisjes vinden hem wel leuk. De leeftijd zeker. Ik vond hem maar niets. Een overjarige puber met lang haar, staart en dunne snor, denkt dat hij Don Juan is en die voortdurend om aandacht vroeg en denkt dat hij het IS en nochtans zooooooOOO jong.... Roddelen over mensen is niet goed he? Zo denken over mensen is niet goed he? Nochtans ben ik redelijk tolerant, alleen zijn er sommige types mensen die ik echt niet moet.... Waarschijnlijk andersom ook niet. Des te beter, hehe ;p

Pffft, begin ik echt al als een oud wijf te klinken? Maar hoe dan ook ben ik wel vriendelijk genoeg geweest om even met hem naar de boekenwinkel van de universiteit te gaan om hem de cursussen te tonen en dan heb ik me maar uit de voeten gemaakt. Ik heb gemengde gevoelens bij deze klas, maar misschien zeggen eerste indrukken niet echt veel. Het is anders. Met de Oostenrijkse kerel van mijn kot die ik net heb leren kennen, klikte het meteen. Voorlopig voel ik het nog niet met mijn klasgenoten. Misschien komt het nog wel. Anders ga ik een 'eenzame' periode in de klas tegemoet.

Anyway, ik geef niet op. Ik ga goed studeren en er het beste van maken en nog boeken bijkopen om ook zelfstudie te doen. Eigenlijk zou ik nog eens echt moeten leren shoppen, zoals kleren, schoenen en handtassen, THE ITEMS to purchase here, maar ik geraak er gewoon niet toe. Bij momenten voel ik mij beetje underdressed, omdat ik nu eenmaal altijd in jeans rondloop en in mijn favoriete grijze broek die ik al meer dan 10 jaar heb. Hehe, wie weet kom ik wel terug met bloemetjesjurkje en kanten sokjes ;p. Neeeeeih !!!! Never...

No comments: