Tuesday, April 01, 2008

De morgendzon (NL)

Hmmm... het is nog net geen half 8 in de morgen. Een deel van Seoul slaapt nog. De morgendzon groet mij in mijn klein kamertje en ik voel mij gezegend. Tussen 6 en iets voor 8 is het in dit deel heel rustig. Geen nachtgeluiden meer van lachende mensen die terugkomen van een bar of het krakend geluid van vuilzakken die door een kot of een mens doorzocht worden. Het is rustig in dit deel van de ochtend. Je hoort Seoul rustig ontwaken. De eerste bromfietsjes voor ochtendleveringen in de verte, de eerst vrachtwagens, rolluiken aan winkeltjes die open gaan... Ik hou van de ochtend. Omdat het telkens een nieuwe dag is, met nieuwe kansen, nieuwe pogingen, je mag telkens opnieuw beginnen om er weer het beste van te maken.
Gisteren ben ik al wakker kunnen blijven tot een uur of 21h, de vorige dagen kreeg ik steevast rond 18 a 19h mijn klop en plofte ik op mijn bed en weg was ik. Volgens mij zat ik nog in Californië tijd te leven.


Vandaag ben ik iets voor 7 opgestaan. Douche gepakt. De diep gele zon schijnt nu op mijn keyboard en begeleidt mijn vingers bij het schrijven. Ik denk even aan thuis, ik heb net een 500 tal foto's bekeken, ik denk aan jullie. Hmmm... dat waren een fijne kleine 2 weken België. Maar ik zal dapper wezen hier. Geen zorgen om mij te maken. Ik stel het goed. Ik zit hier goed. Ik voel me goed :).

No comments: